跳到主要內容

你說唱了就唱了

female總是這麼容易相信很遙遠的誓言




我越來越搞不懂
很多事情的模糊地帶越來越寬
我逐漸在打破我的認知
然後重新建構一個新的認知
再打破這個認知
再建構


如此這般那般地重複循環



這本來就是人活著的意義
透過一次一次的破壞再構築破壞再構築


我只是不知道為什麼這段很短的時間軸裡
破壞再構築的頻率如此迅速
像被當頭棒喝的不完全成熟而又如此認為
語言功能已然失去完整


在一點一滴的被破壞和自我建立中成長
這方向是我所以為的那般嗎?




大腦運轉的速度之驚人
我都不曉得為什麼會有這麼多想法
稍縱即逝抓不住抓不住抓不住抓不住抓不住............






或許是我這段時間被否定的次數比起以前多很多很多很多很多








I've been trying to figure it out for years.
It ain't a thing that could be ruthlessly disapproved.
It ain't a thing that could be easily guided.

Cause it's me searching myself.
Lucky you, have got yourself already.
Lucky me, have never given up.

And the truth is......
You don't have the right to tell me who I am.
Even I myself don't understand me for 100 percent.
So, why the hell do you think you can tell me how to get there,
in order to be with my happy ending.
Yet, there's still another story.
It could lead us to a not-really-happy ending.

Ironically, we can never be always right about everything.
Or I should say 100-percent-right never exists.
You can see things in your own way.
I can, too.
Everyone’s unique, remember?

而我也只是一直都這樣自以為有個性罷了。

留言