跳到主要內容

Mika - Origin of Love

(18+)

最近看《太陽的後裔》,直播前後都有手機S7廣告,
除了防水的手機很生火之外,這首廣告歌也讓人印象深刻,
很久沒聽這首歌了,還是跟初次聽見感受一樣,充滿悸動。

這首歌發行於2012年《The Origin of Love》專輯裡,剛好是Mika正式出櫃之際,
歌曲相當歡快,跟你追我跑的宋宋cp很搭,連歌詞也很適合,
耳朵控很愛隱藏版OST,不知道是什麼問題。

歌詞是自己翻的,可能有誤,很多押韻的詞翻成中文都不押韻了,
如果看得懂還是看原文就好,果然語言這種東西學越多就能了解越多樂趣,
很多語言的美只能意會,翻中文能夠意思全對真的有難度。




Love is a drug and you are my cigarette
愛是毒藥  你是我的香菸
Love is addiction and you are my Nicorette
愛會上癮  你是我的尼古丁
Love is a drug, like chocolate, like cigarettes
愛是毒藥  像巧克力  像菸捲
I'm feeling sick, I've got to medicate myself
我好像病了  我需要服藥


I want your love, don't try and stop me
我要你的愛  別拒絕我
Can't get enough, still hanging on me
永遠不夠  還讓我等
Your guilty heart, don't let it break you
你的罪惡感  別讓它干擾你
And if you pray, well, no one's gonna save you
若你祈禱  嗯  沒人能幫你


Like everyone that you fear
像你恐懼的任何人
And everything you hold dear
和你緊捉的任何東西  親愛的  
Even the book in your pocket
甚至是你口袋裡的書


You are the sun and the light
你是太陽和光芒
You are the freedom I fight
你就是我所捍衛的自由
God will do nothing to stop it
神不會阻止這一切


The origin is you
你是原因
You're the origin of love
你就是愛的起源


Love is a drug and you are my cigarette
愛是毒藥  你是我的香菸
Love is addiction and you are my Nicorette
愛會上癮  你是我的尼古丁
Love is a drug, like chocolate, like cigarettes
愛是毒藥  像巧克力  像菸捲
I'm feeling sick, I've got to medicate myself
我好像病了  我需要服藥


Well if God is a priest and the devil a slut
如果神是牧師  而惡魔是賤人
Well there's a reason for nothing
也沒什麼原因


Like every word that you preach
像你說道的每一個字
Like every word that you teach
像你教授的每一個字
With every rule that you breach
像你突破的每條規則
You know the origin is you
你曉得你就是一切原因

From the air I breathe
從我呼吸的空氣
To the love I need
到我需要的愛情
Only thing I know
我只知道一件事
Is you're the origin of love
你就是愛的原因

From the God above
從天上的神
To the one I love
到我愛的人
Only thing that's true
只有一件事是真的
The origin is you
你就是原因
(x2)


Madre Deus Deus machismo
Madre Deus Deus machismo
Dio de madre Deus machismo
Deus eso santo spirito
(祈禱文)


Like stupid Adam and Eve
像傻瓜亞當與夏娃
They found their love in a tree
他們在樹上找到愛情
God didn't think they deserved it
但神不認為他們應得


He taught them hate, taught them pride
祂教他們憎恨  教他們傲慢
Gave them a leaf, made them hide
給他們一片葉子  讓他們遮蔽
Let's push their stories aside
讓我們先放下他們的故事
You know the origin is you
你要明白原因就是你


From the air I breathe
從我呼吸的空氣
To the love I need
到我需要的愛情
Only thing I know
我只知道一件事
Is you're the origin of love
你就是愛的原因

From the God above
從天上的神
To the one I love
到我愛的人
Only thing that's true
只有一件事是真的
The origin is you
你就是原因
(x2)


Some love's a pill and some love is a candy cane
有些愛是藥方  有些是拐杖糖
It tastes so sweet but leaves you feeling sick with pain
嘗起來很甜  卻留下傷痛離開你
Your love is air, I breathe it in around me
你的愛是氣體  我呼吸著
Don't know it's there but without it I'm drowning
沒意識到存在著  但沒有的話我會溺死


Love
愛......

You're the origin of love
你就是愛的源起
You're the origin of love, love, love, love, love
你就是愛的源起
You're the origin of love, love, love, love, love (repeat)
你就是愛的源起


Thank God that you found me
感謝上天讓你找到我了
Thank God that you found me
感謝上天你找到我了
Thank God that you found me
感謝上天你找到我了
Thank God that you found me
感謝上天你找到我了

留言